torsdag 1 april 2010

5B










Hej alla påskkycklingar!

Då är det äntligen påsklov!

Innan jag åker till blåkulla får jag väl vara veckans bloggare. Kycklingarna har inte haft tid för några "bloggövningar"den här veckan.

Idag ägnade vi förmiddagen åt äggjakt tillsammans med fyrorna. Femmorna fick visa fyrorna sina kunskaper om vikingatiden.

Nationella proven är på sluttampen. Vi är i princip klara. Skönt!! Nu är det bara resten kvar....Vi har bara några muntliga övningar kvar i matte och svenska. Dessa gör vi vecka 15.
Grammatiken i svenskan däremot ska vara klar den här veckan. Vi kommer att repetera lite grammatik på måndagen efter påsk därefter kommer ett skriftligt prov på fredagen den 15 april.

Religionsarbetet går in i slutfas och ska vara klart till nästa fredag.

Läxa till V: 15

Onsdag: Chapter 4 i The house klart.

Torsdag: Matte veckomatte 13.

Fredag: Svenska: repetera grammatikavsnittet till provet.

Alfonso meddelar att det blir utegympa på tisdagar from vecka 15 om vädrets makter tillåter.

Det var allt!!

Då tar jag min kvast och min hund och ger mig iväg mot blåkulla!

Glad påsk!

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar